31 oktober 2011

lampskärm norr och söder

Jag köper sällan inredningsprylar på butiker, det är mest loppis och  diy i vårt hus (uppblandat med IKEA).
För ett tag sedan pysslade jag ihop några lampskärmar som jag nu funderar på var de ska placeras.
Vi flyttade ju till Skåne från Norrland för drygt två år sedan, och naturen är skiljer sig ju åt otroligt mycket. Tänk så mycket vackert som ryms i vårt lilla land!

Jag har använt mig av saker som jag tycker är vackra från de olika länen.
Renhorn från renar som vandrar på fjällen i norr, kristaller som för mig symboliserar älvarna i norr, stenar och drivved som slipats lena av havet, och ull från fåren som betar på Österlens böljande kullar.
Själva stommarna är lindade av kalvläder i brunt eller i rött.
                                   











Jag är riktigt nöjda med dem och de lyser väldigt vackert när de är tända!
Tycker att råmaterialen är så vackra i sig där de ligger på bordet i pysselrummet!
(enda nackdelen är att fårullen måste tvättas så många gånger, och hur mycket jag än gnuggar så vill det gärna lukta får i rummet)
Jag funderar på att lotta ut en lampskärm lite längre fram om ni skulle vilja det.

Ha en fortsatt fin dag!


6 kommentarer:

Lena sa...

Ja, tack, en sådan utlottning är jag gärna med på!
Så fint du hittat symboler för de olika delarna av landet, Sverige är ju så fantastiskt mångfasetterad!

Ha en fin dag!

Lena

(har 7 höstlovslediga 13-åringar i mitt kök nu som bakar macarons, jag är förpassad till övervåningen med dator och Spotify! Ska bli spännande att se det färdiga resultatet)

Anonym sa...

Gärna utlottning, vill ha! Så fint med de olika materialen som symboliserar delarna av vårt land, gillar!
Kram Susanne

Min plats i solen sa...

Hej vännen!

Efter att ha varit i min skrivbubbla den senaste veckan har jag nu suttit här och läst ikapp mig på dina senaste inlägg och vilken läsning! Fina, fina Camilla, jag tycker om båda dina fina bloggar men jag är verkligen glad att du startade denna blogg också för här lyser det verkligen av din härliga skaparlust, kreativitet, känsla för färg och form. Det känns som om du här får ut mycket av de du brinner för. Det som är DU! Och jag stortrivs med att kika in här hos dig. Dina bilder är helt ljuvliga och jag scrollar upp och ner, upp och ner hela tiden. Bilderna på macarons med industrikänsla "is to die for". Heja dig! :)

Jag vill också passa på och tacka dig för dina värmande kommentarer som du har lämnat hos mig den senaste tiden. Du är helt otrolig och jag blir alldeles varm inombords av alla dina fina, peppande och omtänksamma ord. En bloggsyster som lyser som den klaraste av stjärnor. :)

Njut av din vecka och sköt om dig!

Kram Lotta

Unknown sa...

Vilka häftiga lampskärmar! Jag gillade verkligen ditt förra inlägg med dess kontraster! Precis i min smak! Kul att du vill följa vårt projekt med gården...

Kram Linda

Norr om Köpenhamn sa...

Ååååååh så läckra lampskärmar :o) Verkligen personliga och underbara med allt naturmaterial. Jaaaaa, du får gärna ha en utlottning.....jag tar många lotter ;o)

Är Österlen lika dimmigt och grått som Helsingör? Idag blir det en tur till parken med en förkyld liten och det ska plockas grenar och löv. Men sen skyndar vi oss hem till tända ljus och mys :o)
Hoppas att du också har en mysig onsdag!!
Kram på dig
Ulrika

Bibbi sa...

Klart du ska lotta ut en! Om du nu inte behöver den själv... Jag kan vinna;-P
Du kan inte visa en hel bild? Tycker den såg spännande ut..
Kramen