3 februari 2012

Så vackert

Var förbi hos en go väninna som ringde och bjöd på nybakt nu i veckan.
Väl inne såg jag söta kissen som låg och sov inne i keramikateljen, och tokig i katter som jag är tänkte jag smyga in och ta några bilder på kissen. Det gick inte nåt vidare då den är väldans kelig och prompt ville gosa i stället..
Älskar den sköna stämningen i ateljen och knäppte snabbt några bilder. Det härliga är att det inte är stylat utan det ser alltid ut så här, helt underbart!
Jag brukar säga att min väninna är "the real thing". Nu när alla tidningar är fyllda av bilder på hem som stylats för att se gamla och genuina ut, så lever hon och hennes familj så.
I julas vid ett besök hängde det tunna äppelskivor på tunna grenar upphänga vid köksfönstret hos henne. Jag hade själv torkat äpplen i ugn som dekoration och frågade klämkäckt om hon skulle dekorera med dem. Lite frågande svarade hon att näää, de ska vi ju äta..
Jag har lärt mig så otroligt mycket sedan vi lärde känna varandra, som att tänka mer på vad vi stoppar i oss, och vilka alternativ som finns.







Nu har vintern kommit hit! Ett tunnt tunnt lager snö täcker delvis marken, så i morse var det första dagen den här vintern som täckbyxorna och vinterskorna åkte med till skolan med lilleman!
Otroligt att snön inte kommit förrän nu! Lider bara med alla snödroppar och vintergäck som nu står stelfrusna i rabatterna...
Önskar er en härlig fredag!!


11 kommentarer:

fia sa...

Ja stelfrusna är då ingen blomma som vill va men snart så kommer väl värmen .
tackar för krya på dig hälsningen .
och önskar dig en toppen helg .
kram.

Hälsokick sa...

Ja, vilket mysigt rum =)

Dagar hos mig sa...

Vilken ateljé!

Unknown sa...

Så fint! Frågan är om det inte är bäst så ibland, ostylat och äkta...

Trevlig helg

Linda

Vintage House sa...

Hej
Härligt med sådana människor som är jordnära och lever livet så som jag själv skulle vilja leva, äkta......
ha en mysig helg
kram
sandra

Norr om Köpenhamn sa...

Superfina bilder....bara så där enkelt och när det är som vackrast!!
Riktigt kallt är det här också, så där så att det biter i kinderna. Inte speciellt skönt alls! Gick ner till byn idag, men fyyyyy...det blev bussen hem till varm choklad o vetebullar :o)

Hoppas att ni får en mysig helg!
Kramen
Ulrika

Gardenhouse sa...

Hälsa vänninan att hon har det så fint i sin atelje, oj så härligt att vistas i kreativa omgivningar!
Vi har nu -25, en aning för kallt kan jag tycka...
Jasså ni har också fått vinter tillslut...
Kram Sussi

Anonym sa...

Vilken atelje, så skulle jag vilja att mitt hus såg ut!!
Underbar miljö och ljuvliga bilder har du tagit!
Saknar min atelje som jag hade i förra huset, även om den inte var i närheten av din väninnas...
Ha en bra vecka i kylan! Gillar inte alla dessa minusgrader vi fått!
Kramen Susanne

TrädgårdsPrinsessan - Annika sa...

Så fina bilder du fotat! En sån ateljé skulle jag också vilja ha, skönt att kunna ha allting framme och inte måsta ta bort allting för små fingrar som gärna vill prova... Visserligen jättekul att de vill det, men jag vill helst vara med :-)

Kul att ni fick lite snö, även om inte snödropparna håller med. Hoppas de klarar sig.

Och kul att det är trendigt med färg igen :-) Jag är som du, försöker ha vitt och grått och sen blir det liksom bara färg ändå... Men det är väl så det ska vara som sagt, som man själv trivs, oavsett trender.

Ha det gott!
Annika

Bibbi sa...

Så skönt att du fick dig lite snö! Ha ha;-P
Trodde vi fått nog med nog lyckades det komma dryga dm i går ändå igen:-(

Vilken härlig ateljé! Är det hos hon som var med hos Ninni? Hon som hyrde ut huset på sommaren och bodde i husvagnen... Gillade henne;-) Hon va så glad.

Hoppas du har det bra och inte blivit sämre i nacken av kylan.
Stora varma kramen
Ps: G hälsar så mycket till er också.

Mjuka sa...

Vilken dröm med en atelje! Fantastica!
Kram Malin