1 april 2012

Långt uppehåll igen..

Hej hej och lääääänge sen sist!!
Jag tappade helt lusten att blogga, funderingar på hur jag skulle göra med framtida jobb i företaget då kroppen säger ifrån tog upp tankarna helt.
Dottern sämre än någonsin i ryggen, så ja, inspirationen tröt fullständigt helt enkelt.
Funderingarna ledde i alla fall till något gott.
Jag har ändrat en del i mitt företagande, så efter att ha jobbat med design och formgivning och haft kontakt med stylister som lånat saker från mig för att fota, befinner jag mig nu på andra sidan. 
Numera gör jag även jobb till tidningar, sånt jag klarar av med min usla nacke.
Har hunnit med jobb till Amelia, Leva och Bo, Aftonbladet Härligt hemma och Hembakat.
I helgens Leva och Bo har jag och dottern med lite bak och pyssel.
Blev lite tokigt då de skrev vilka som gjort jobbet... Dottern är så dålig så hon klarar inte av att vara uppe mer än i någon timme, men hon har alltid varit väldigt kreativ, så vår förhoppning är att vi kan jobba mer tillsammans då hon blir bättre. När hon var yngre brukade vi stå på en massa marknader tillsammans med allehanda alster som vi tillverkat. Till reportaget i tidningen tog vi med servettringar och en burk hon fixat till för något år sedan. Hon är ibland med när jag fotar för att komma sig ut en stund, och då hon har blick för detaljer och kan komma med tips, bollar jag gärna ideér med henne hemma liggandes i soffan.
Berättade det för redaktören på Expressen, och det tolkades visst som att hon gör allt pyssel och bak och jag fotar...Jag önskar att hon kunde vara med mer, för hon är otroligt duktig och uppfinningsrik, och förhoppningsvis kan hon det så småningom. I morgon är det dags för en ny magnetröntgen, och oj vad vi hoppas att de hittar vad som blivit galet efter hennes ryggoperation så det går att åtgärda!!!

Fick en förfrågan om att göra julreportage till två tidningar för ett par veckor sedan, och då jag ändå funderat på att åka upp till norr till släkten så passade det bra. Nästan två veckor har tillbringats där med underbara vänner och släktingar. När jag fotade hos några vänner blev jag så himla dålig i nacken så jag blev nedbäddad i soffan med en värmefilt och varm vetekudde medan min väninna fixade mat och hennes make städade bort det jag dragit fram. Tur att jag känner dem väl, hade ju varit lite pinsamt i annat fall...
Nu blir det bara vila i veckan, yngste sonen har ju dessutom påsklov nu så det passar bra!

Har haft några fina vinterdagar hos min bror med familj. Bilden nedan tog jag då brorsan och jag tog en morgonpromenad.


I morse tog jag och maken en promenad här hemma då det var soligt och inte blåste så mycket, var jätteskönt ute! (i motsats mot i eftermiddag då det började blååsa och regna, huvva)
Jag blir alldeles glad i magen av alla blommor, underbart och så jäkla vackert!!
Bilderna nedan togs idag. (vet ju att du Bibbi är nyfiken på hur det ser ut här nu)
















Några bilder från vår lilla trädgård fick också komma med.
Vet inte alls hur jag kommer att blogga framöver. När jag jobbar blir det ju en del vid datorn, och då klarar jag inte av att blogga också så vi får se.
Det blir väl inlägg när jag känner mig pigg och andan faller på!
Ha det bra alla fina bloggvänner!








13 kommentarer:

Mjuka sa...

Hej
TÄnker och undrar hur ni mår? När man inte sett dig på ett tag så blir man lite orolig. Så fint att du gör en massa reportage! Du är sååå duktig! Och modig!
Jag bloggar inte så mycket heller. Familjen och framförallt barnen tar all min tid och pluggande. I dag fick jag lite bloggtid och det kändes lite extra kul då när man inte gör det så ofta!.
Ta hand om er det bästa som du kan
kram Malin

Lena sa...

Så skönt att höra av dej, även om det låter som ni mitt i allt det nya roliga också har det ganska besvärligt.

Håller tummarna för att magnetröntgen ger hopp om att dottern kan bli bättre! Ni behöver det!

Styrkekramar

Bibbi sa...

Åhhh...vilka ljuvliga bilder! Här har det snöat en dryg dm..:-( Känns inte kul. Men tänkte på dig;-) Alltid något positivt.Ha ha
Rackarns nacke, men jag tänker mest på J nu, hoppas de hittar en lösning på värken. Håller en tumme för morgondagen.
Har själv en mindre bra dag idag så jag har inte kommit mig utanför dörren. Hoppas bilagan kan köpas i morgon. Då ska jag be gubben:-)

Tusen tack än en gång för att jag fick vara med och se dig "in action". Det var så djuriskt kul! Roligt att få rå om dig en stund också:-) G tyckte också det va mysigt att få rå om dig en kväll. Tror han är lite stolt ;-P

Men att ni har så mycket blommor som blomstrar...kan bara inte fatta. Mina penséer jag satte ut frös andra natten...gissa hur avis jag är på er.

Skickar stora varma kramar och som sagt, håller en tumme i morgon.
Saknar dig...Vi hörs när du tu har ork
KRAAAAM

Högagärde sa...

Förmodligen har du så roligt på jobbet att du inte behöver blogga så mycket. Bloggandet ska ju vara ett andningshål, inte ett tvång.
Vilka underbara bilder du bjuder på. Ha en riktigt skön påsk. Hoppas nacken håller sig i skinnet.

Anonym sa...

Hej Camilla!
Så kul att läsa ett inlägg från dig igen, precis som någon här kommenterade så blir man lite orolig när vi inte hör något från dig på länge...

Förstår att ni haft det riktigt uschligt jobbigt, både du och dottern! Att behöva lägga ner firman förstår jag mer än väl att det måste ha tagit emot. Skönt att du hittade en ny kreativ vändning av det hela! Och vad roligt att läsa att du redan är igång med flera reportage, heja dig!!!
Går själv med tankar på att göra något liknande i framtiden. Även om jobb och nya arbetsuppgifter är riktigt roligt nu så vill jag ändå kunna styra min tid själv! Skall göra lite hemma-hos reportage hos kunder till husfirman för kundtidningen först, för att bli varm i kläderna!
Här hemma byggs det altan och jag försöker anlägga en köksträdgård med varierande framgång...
Hoppas magnetröntgen gav något så att hon kan komma vidare! Lustigt, maken är på magnetröntgen just i denna stund, för att få klarhet i varför hans axel inte läker (efter en fallolycka för snart två år sedan).

Jag håller alla tummar för er båda och håller utkik i tidningarna efter fler reportage från dig!
Hör av dig om du har vägarna förbi upp till Halland, så kanske vi kan hitta något för dig att fota här uppe :-)

Stora kramen!!!
Susanne

Gardenhouse sa...

Vilket fint inlägg!
Ja sedär du var hos Bibbi och julfotade...
Hoppas nu att nacken håller för dig, kul att funderingarna gav resultat till förändring för dig och att det nu går bra!
Jag får hålla utkik i tidningarna då du är med :) spännande.
Kul att ha ett samarbete med dottern, önskar nu att de hittar det trasiga i hennes rygg...så besvärligt hon har.
Önskar en fin påsk till er!
Ha det gott,
Kram Sussi

vildrosenbibbi sa...

Finaste...blev rörd av dina ord. Bara riktiga vänner kan bara vara och njuta av det. Saknar dig!
Stor påskpuss och kram!
Hälsa alla från oss

TrädgårdsPrinsessan - Annika sa...

Grattis till reportaget!! Det var jättefint - du är ju såå bra på både foto och pyssel, så det känns som en bra utveckling för företaget. Kul att dottern kunde vara med endel i alla fall, det blir ju roligt för er båda och givande att ha någon att bolla med. Men så tråkigt att höra att hon är så dålig!! Hoppas verkligen de hittar nåt på magnetröntgen!

Otroligt att se den skillnad vi har i klimatet här i landet! Vilka underbara vårbilder, och så härligt med havet :-)

Glad Påsk!
Annika

Vintage House sa...

Hej vännen
Har tänkt på dig och undrat hur ni mår.
Så tråkigt att höra att dotterna inte mår bättre men hoppas att magnetrötgen visade något...
Så underbart reportage du har gjort och vad kul för dig...
Här mår vi bara fint och njuter av varje liten stund och försöker bara vara utan några måsten.....
önskar dig en riktigt GLAD PÅSK!
Kram
Sandra

Evelina sa...

Ush, vad jag blev illa berörd..
Hoppas dottern din blir bättre och det illa kvickt!
Kram Evelina

Gardenhouse sa...

Glad påsk!
Amelia blir det då...
Kram Sussi

millandante sa...

Åh, jag tänker på dig och J ofta!!! Och nu blev jag både glad och ledsen, ledsen för att jag hade förhoppningen att ryggen hade blivit bättre... jag hoppas SÅ att röntgen ger svar nu!!!
Glad att du hittar nya vägar och reportaget du visar är bara så fint, detta kan ju du och J på era fem fingrar!! Vet du att ni två alltid inspirerar! Jag vet hur ni kämpar med era kroppar, men era själar är då verkligen på topp med all er kreativitet! Önskar så att vi får träffas snart IRL!!!
Varm påskkram till hela din familj!

Jennike sa...

Ja,nog blir man aningen avis när man ser bilderna hur ni har det där nere nu....när snön fortfarande ligger djup här hemma!

Hoppas verkligen att de hittar något med J´s rygg, något som går att otgärda!

Kram på er :)