18 januari 2013

Hej igen!


Himmel så länge sen jag bloggade, minns knappt hur man gör!
Vi har spenderat nästan fyra veckor norröver och hälsat på släkt och vänner, och när vi är där vill jag inte sitta vid datorn mer än nödvändigt. På vissa ställen går det inte heller då det inte finns internet, rätt skönt faktiskt!
Nackdelen är förstås att sedan vi kom hem för en vecka sedan har jag fått jobba som en galning då jag blivit lite efter förstås..
Jag har inte BARA slöat i Norrland, en del jobb har jag hunnit med där med. Jag har faktiskt gjort ett par "hemmahos-jobb" för första gången, pirrigt men kul! Kände att jag var redo att prova nu. Jag har ju snart jobbat i ett år med inspirationsjobb till diverse tidningar, men jag har haft lite svårt för att tro på mig själv om man uttrycker det så. Efter varje sålt jobb, ÄVEN de jag fått på uppdrag, har det känts som att det bara är tur. Inte förrän en dag i december när jag var på Coop och handlade och kom att tänka på att mina jobb fanns med i fem olika tidningar på hyllorna så kände jag att det kanske inte BARA är tur, de kanske faktiskt gillar det jag gör..
Bilderna nedan tog jag hos min goa svägerska och hennes familj. Vi hade ett par härliga dagar där, och fast jag inte gillar vintern så måste jag säga att det var magiskt vackert!
Mer från deras mysiga hus får ni se i ett reportage i Drömhem och trädgård nästa jul, för jag sålde faktiskt jobbet jag gjorde hos dem på studs, glad!








Sonen gladde sig åt snön tillsammans med kusinerna!



Är det bara vi Norrlänningar som envisas med att äta ute så fort tillfälle ges? Mysigt i vart fall!




Passar mig perfekt att bo längst nere i Skåne och samtidigt ha släkten i norr, det bästa av två världar liksom, även om saknaden är stor.
Idag blir det inte att jobba så mycket, ska bara iväg och handla lite rekvisita till ett jobb på söndag. Sen ska jag röja undan och förbereda lite mat till ikväll då en väninna kommer för att käka, dricka vin och svamla lite, mysigt!
Ha en härlig fredag!!
Kram!

16 kommentarer:

Åse sa...

Hej och välkommen tillbaka , har saknat dig här. Men blogg paus kan vara skönt och i stället njuta av familj och vänner. Härliga bilder . Nu blir jag ju nyfiken på dina reportage finns de i nån tidningen i butiken just nu. Kram

Unknown sa...

Härligt med ett livtecken från dig =))
Men vilka magiska bilder, ser ut som värsta proffsiga vykorten ju!

Ha en toppenfredag & helg =)
Kram Catta

Unknown sa...

SÅ kul att du är tillbaka igen, har saknat dina inlägg!

Helt fantastiska bilder, waow alltså!

Vad kul att du säljer jobb, måste kännas väldigt inspirerande. Berätta gärna i vilka tidningar som är ute nu, som du medverkar i, är så nyfiken.

Ha en bra dag!

Lena sa...

Det är klart att många vill se dina vackra bilder. Du har inte alls haft tur, det har de som köper dem av dej som har det.

Kul att höra ifrån dej äntligen, ni verkar haft det fint i norr och nu njuter ni väl ljuset som är på väg med stormsteg till södra Sverige?

Kramar

Anna sa...

Älskade älskade norr! Jag längtar dit varenda dag även fast Gotland är fantastiskt det med!

Välkommen tillbaks!

Anna sa...

Älskade älskade norr! Jag längtar dit varenda dag även fast Gotland är fantastiskt det med!

Välkommen tillbaks!

Marina sa...

Kul att höra från dig igen!
Helt underbara bilder från en mycket vacker miljö. Perfekt ljus i alla bilderna på olika sätt.

Kram o lycka till med "jobben"!

Högagärde sa...

Välkommen hem. Dina bilder är ju helt magiska. Vilka underbara mörkerbilder. Vintern gör sig bra på bild.
Kram Elisabeth

Gardenhouse sa...

Underbara bilder och stunder från norr!
Välkommen tillbaka, kära du.
Såklart det inte är tur...du är ju proffs!
Kram Sussi

Maria O. sa...

Grattis till sålda bilder och välkommen tillbaka! Underbara vinterbilder även om jag inte är jätteförtjust i snö och kyla :)
Blir så nyfiken på ditt jobb. Kanske berättar du mer någon dag?
Kram Maria

Anonym sa...

Hej vännen, så kul att du är tillbaka!
Underbara, proffsiga snöbilder!!! Du är så duktig! Skriv nu och tala om vilka tidningar vi kan se dina jobb i, vill se mera! Och tro nu på dig själv, du är ju superduktig!

Kramen Susanne

Maria - Wikers Liv sa...

Vilka fantastiska vinterbilder!
Åh, vad kul att fota hem och sälja till tidningar! :)
Min larviga dröm är just att vara med i "hemma hos" reportage i något magazine. En dröm jag haft hur länge som helst. Fniss.... så knäppt egentligen ;)
Vilken lång resa ni får lov att göra i vårt avlånga land, när ni ska till släkten!
Kram /Maria

Sofia sa...

Men, så fantastiska bilder!!! Man hör liksom inom sig " Midvinternattens köld är hård".... underbart!
Kram och kul att
du är tillbaks!
Sofia

Norr om Köpenhamn sa...

Himmel med snö!!!! Men alldeles underbart....ska det nu vara vinter, så kan det lika bra vara mycket snö och inte det blaskiga som vi skåningar är vana vid ;o))
Fantastiska bilder!
Låter som att ni hade det riktigt mysigt där uppe i norr och bloggpaus mår man bara bra av ;o) Min var välbehövd!!

Ha en superdag imorgon vännen!
Kram
Ulrika

Jane, Lyckliga Hem sa...

Hej :)
Vilka otroligt vackra och stämningsfulla bilder!
Så mysigt de bor. Grattis till reportaget:)

Du är fantastisk på det du gör!

Kram Jane

Nya Anno 1900 sa...

Fantastiskt! Vilka fantastiska bilder! Förut i dag satt jag och funderade över om jag längtade tills jul eller om det var ganska skönt att det var ett tag kvar...nu längtar jag för jag ser verkligen fram emot att se det där reportaget!